Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The doctor’s backyard 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Update

    Voor nu enkel enemy of the state. Over de rest valt er eigenlijk weinig of niks te zeggen.

    Bloeidag 43

    sinds maandag ben ik elke dag kleine ministukjes rot aan het verwijderen. Voor volgend weekend wil ik haar nog niet om of het rot moest de boven hand nemen maar de volgende 10 dagen zien er veelbelovend uit en we zijn er snel bij.

    loodzware compacte toppen+2 dagen onophoudende regen= toprot

    PNG-afbeelding 8.png PNG-afbeelding 3.png PNG-afbeelding 6.png PNG-afbeelding 9.png

    maar dat mag de pret niet drukken. Het verwijderde rot is ongeveer 0,5% van gans de plant. De rest ziet er zo uit.

    PNG-afbeelding 4.png PNG-afbeelding 2.png PNG-afbeelding.png

    Attached Files
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

    Comment


    • Thedoctor
      Thedoctor commented
      Editing a comment
      Dat is ook exact waarom ik het wil aankijken en afwachten. Ik wil een soort van ballans vinden. Slechts 1 hoofdtop is trouwens maar het slachtoffer van rot. De rest was lager en te verwachten doordat alles opeen zat.
      Ik heb jou vorig jaar ook heel lang zien wachten met oogsten toen er rot in de wr zat. Volgens mij zei je zoiets als het rot is droog en spreid niet verder uit.. laten we kijken hoelang ik het kan trekken.

      Ik ben uiteraard voorbereid om gans de boel deze week nog om te halen

    In mijn tuin zou ik dat rijp voor de knip noemen
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Thedoctor
      Thedoctor commented
      Editing a comment
      Gelukkig hebben wij geen gemeenschappelijke tuin alhoewel je hebt me al veel geleerd en je kan me zeker nog veel meer leren. Ik heb dit weekend trouwens geen tijd om te knippen dus het is rot wegplukken en het tot volgend weekend proberen rekken. Nood breekt wet uiteraard

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Je zult me voor gek verklaren misschien. Maar ik beredeneer zo: als toppen bovenin de plant (het jongste materiaal) al rot, dan is de kans groot dat ouder materiaal dat ook in rap tempo gaat doen. Da's de weegschaal van de buitenkweek: kiezen of delen, kiezen en delen, niet kiezen en niet delen. Het kan allemaal.

      Ik probeer meestal in te schatten op gevoel of ik denk dat er nog veel topgroei gaat plaatsvinden, ten aanzien van hoe snel ik verwacht dat de rot uitbreidt. Dat verschilt ontzettend per soort. Als de topgroei (winst) trager gaat dan de afbraak (rot, verlies) dan is de keus vrij makkelijk.

    Er komt weer lekker weer aan dus kunnen ze nog ff goed rijpen

    Comment


      Dat zijn toch zeker al heerlijke toppen om te aanschouwen docter. Met zulke mooie toppen en het weer van de afgelopen dagen is toprot helaas ook bijna zo goed als onvermijdelijk, goed dat je er bovenop zit.

      ​​​​​​Het is nu duimen voor die mooie nazomerse weken die oktober nog altijd geven kan. De berichten voor komende periode zijn behoorlijk positief dus met een beetje geluk nog wat dagen met mooie zon.

      Hopen dat de rot zich wat koesthoud en dat die toppen nog een beetje mogen rijpen. Maar wat zien ze er al heerlijk uit zeg! Ik ruik ze hier

      Dat je mooie vollen potten mag hebben straks!

      Comment


        Doe mij maar een boterhammetje! Zonder rot graag.
        Wanneer begint je vakantie ook alweer Doc, het wordt tijd.
        Nu kan ze nog een beetje verder verkleuren, mooie gloed.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • Thedoctor
          Thedoctor commented
          Editing a comment
          Mijn korte vakantie zit er net op. De volgende(3weken) is eind van de maand wanneer de rest ongeveer klaar zou moeten zijn. Heb wel al een paar dagen aangevraagd voor volgende week voor als het rot uit de hand loopt. 50 dagen vakantie en in de zomer niets nemen heeft zo z’n voordelen

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Krijg jij jaarlijks 50 vakantie dagen, of je hebt flink gespaard/ overgewerkt.
          Slim geplan(t)d.

        Wekelijkse update.

        3 dagen niet thuis en een tuin vol verrassingen



        Enemy of the state
        Bloeidag 48

        Gisteren vandaag voor de helft geoogst. Het rot viel best wel mee. Voor het zekerste heb ik wel elke top volledig ontleed om geen rot mee in mijn drooghok te nemen. Dus geen joekels van hoofdtoppen hier. Wel supercompact en de topjes die er vorige week al had afgeknipt zijn al behoorlijk potent.

        Zo staat ze er nu bij. Rotvrij.

        PNG-afbeelding.png

        PNG-afbeelding 2.png



        Royal gorilla

        Hier zit de surprise

        ik vertrek vrijdagochtend -> groen
        kom zondagnacht thuis -> uitgedroogd en geel

        +

        droog rot op 1 random plaats.

        Voor de rest. Speciaal paars. Veel thc. Weinig te klagen.

        Heb haar wel een scheut bloeivoeding meegegeven.

        PNG-afbeelding 4.png PNG-afbeelding 6.png PNG-afbeelding 7.png PNG-afbeelding 8.png PNG-afbeelding 9.png PNG-afbeelding 10.png

        Royal gorilla stek

        niks, nul, noppes, zero paars

        groen met hier en daar wat geel en bruin

        PNG-afbeelding 19.png PNG-afbeelding 20.png


        Ina/ cheese

        ze doet het nog steeds prima zo in stukjes.

        PNG-afbeelding 21.png PNG-afbeelding 22.png PNG-afbeelding 23.png PNG-afbeelding 24.png


        Haar dochter flore de palmboom maakt het ook uitstekend. Groener dan ooit

        PNG-afbeelding 25.png PNG-afbeelding 26.png
        PNG-afbeelding 27.png PNG-afbeelding 28.png

        Bruce Banner III

        mooi diepgroen

        PNG-afbeelding 12.png PNG-afbeelding 13.png

        White widow auto

        soms gaat het goed
        PNG-afbeelding 29.png

        soms gaat het mis
        PNG-afbeelding 30.png



        Blue dream, mijn paarse liefde

        ipv toppen maakt ze kaarsen
        PNG-afbeelding 15.png PNG-afbeelding 16.png PNG-afbeelding 17.png


        Blue dream stek
        net te laat voor een foto in het licht

        PNG-afbeelding 31.png

        morgen ga ik langs de rest op verplaatsing

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Doccie, hoeveel schoentjes heb jij? Volgens mij heb je er meer als ik! En zijn ze ook duurder.
          Wel tof hoe dat palmboompje haar eigen gewicht blijft dragen. Leuk ding om te zien nu ze zo in bloei is.
          Die Royal Gorilla is wel feestelijk gekleurd. En Ina heeft een soort van open huis. Ze lijkt zo groot.
          WW auto deed het vorig jaar bij mij ook niet goed. Topje op een stokje. Ik vind die van jou beide niet indrukwekkend, zeker niet in vergelijking met wat je nog meer hebt staan. Die kleinste moet ook nog haar aarde delen.
          Ik hoop voor je dat die Blue Dream straks heerlijk te roken is en geen blauwe schimmeldroom wordt.

        • Thedoctor
          Thedoctor commented
          Editing a comment
          Genoeg om 100 vliegenramen van de grond te houden is een oude hobby die ik al een paar kaar achter me heb gelaten. Had ooit meer dan het dubbele. Ik post wel eens een foto van de andere kant van de zolder.

          Die palm wordt leuker en leuker. Zeker als er storm is, dan gaat ze bijna volledig plat om gewoon weer recht te veren en dat zonder penwortel.

          Ina is gewoon ook echt groot in omvang. Ik heb het nooit gezien omdat ik haar al 13 maand elke dag heel traag zie groeien maar in de bloei heeft ze nog een heel grote groeispurt gekend. Ik ben wel van plan een van de dagen haar benen grondig te scheren zodat alles wat luchtiger wordt en meer energie naar boven gaat.

          Ww, heel laat gezet en 0 aandacht. Toppen was mss ook niet het beste plan. De grootste is ondertussen zo’n 35cm en de kleinste staat al stil sinds dag 10.

          Blue dream mooi afbloeien gaat een kwestie worden van heeeeeel veel geluk en hopen dat ik genoeg goed karma heb verzameld dit jaar

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Oh, ligt het aan karma! Dat verklaard echt een heleboel

        Nice Doc, mijn favo blijft toch het palmboompje

        Comment


          Belofte maakt schuld dus hierbij de rest op verplaatsing

          hollands hope

          geen fotos van de stek. Die is er ook niet bepaald mooier op geworden.

          PNG-afbeelding 3.png PNG-afbeelding 4.png PNG-afbeelding 5.png PNG-afbeelding 6.png


          Bruce Banner stek
          zeer aangenaam verrast

          PNG-afbeelding.png PNG-afbeelding 2.png

          enemy of the state stek

          zo goed als klaar zonder 1 plekje rot

          PNG-afbeelding 7.png

          foxtailing?
          PNG-afbeelding 8.png

          Blue dream
          die is gegroeid als een gek. Half augustus hierheen gebracht in een 2 liter potje. Te klein om al uit te planten.

          dit was exact een maand geleden.
          PNG-afbeelding 10.png

          ondertussen +1m50 en nog steeds aan het strekken PNG-afbeelding 9.png

          PNG-afbeelding 11.png
          Attached Files
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

          Comment


          • Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment

          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Je haalt mij de woorden uit de mond Vluggejapie, nu staat ze erbij zonder regenjas Geen familie, geen vriendin, geen toevallige passant want ze staat er nu voor de 2e keer. Blijft over ;buurvrouw, minnares, vriendin van een familielid of werkneemster?

            Maarreh, wat betreft je planten, die staan er nog prachtig bij! Ik denk dat je er minstens een kuub wiet vanaf haalt.

            De plotselinge vergeling die je bij de Royal Gorilla had, kwam ik ook tegen bij een Fast Tangerine Haze. Hier toch iets voedingsgerelateerd of PH probleem denk ik. Toch gek dat jij het in die megapotten ook hebt, bodembuffer lijkt mij prima in orde daar.

            Van welke breeder is je Bruce Banner? Op seedfinder kom ik er verschillende tegen.

          • Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            Stemma
            De royal gorilla is de enigste die in een 60L smartpot staat de rest staat in 120L. Ze dikt wel ongelofelijk snel aan dus mss verbruikt ze wat veel in eens? Geen idee zolang er geen echt problemen zijn laat ik ze doen.

            mijn bruce banner is van growerschoice, eigenlijk bedoeld voor guerilla. Volgens hun was het een schimmelresistente vroege soort. (Begin september klaar)
            Stuk voor stuk mooie grote groene planten. Kiemkracht 100% helaas niet klaar begin september. Eerder begin november.

            Een kuub wiet zou mooi zijn

          Prachtweek achter de rug doctor. Wat zullen de dames hebben genoten van dit zonnetje. Benieuwd hoe je backyard erbij staat!

          Comment


          • Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            Ze genieten vast en zeker. Ik net iets minder. Eots heeft haar 8 weken bloei erop zitten en dat heb ik geweten...

            Fotos volgen later deze week

          • Vluggejapie
            Vluggejapie commented
            Editing a comment
            Ik hoop dat je doelt op de blaren op je vingers van het knippen en niet op andere ongelukkige bijkomstigheden.

            Foto update zien we vanzelf verschijnen als de tijd daar rijp voor is, altijd mooi!

          Ik ben ook benieuwd Doc. Of er nog dames bij zijn gekomen en hoe ze er nu uitzien.
          Ik denk overigens dat alle dames in jouw verslag collegae zijn.
          Ben jij net als ik aan het twijfelen om de schaar erin te zetten?
          Goed weekend Doc, thuis een regenboog gorilla.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


          • Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            De schaar heeft bijna overal al ingezeten. Toprot, stamrot, meeldauw,...you name it I got it. Oogsten wil ik pas over 2 weken beginnen doen. Nu eerst annemie volledig kaal plukken en vanavond krijgen jullie prentjes.

            Heb je een glazen bol in huis of ben je privedetective?

          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Dan kom ik vanavond weer kijken. Na de uitvoering van mijn eigen lokale schimmelinspectie.
            Ben jij al dikke toppen verloren? Hier blijft het bij blad. maar terwijl ik dit typ nadert het de toppen. Ik voel het.
            Twee weken rekken. Dat gaat gepaard met je eigen schimmelinspecties.
            We zien vanavond de kaalgeplukte vijand wel. En dan zal je ons ook gaan vertellen why.

          PNG-afbeelding 12.png

          wat topjes van vandaag
          PNG-afbeelding.png

          1 zaadje gevonden in een okselcalyx (klinkt als een experiment )
          PNG-afbeelding 3.png

          dit staat nu te curen geoogst op 7 weken. 4,5L
          veel curing heeft ze niet nodig ze smaakt nu al heerlijk. 99% indica en dat zal je geweten hebben. Voor mensen met slaapproblemen is dit echt een aanrader

          PNG-afbeelding 2.png

          Plampje heeft een slagje gekregen van de wind maar dat geeft niks. Ik ben er zeker van de moment dat ik er een bamboostok naast ga zetten dat ze gaat knakken.

          PNG-afbeelding 4.png

          Groter probleem. Meeldauw... heel licht. Bedenk met net dak ik die bladeren er ben vergeten afknippen. Das voor morgen.

          PNG-afbeelding 5.pngPNG-afbeelding 6.png

          Vermoedelijke oorzaak lijkt me de gespleten stam?
          had ik al lang iets aan kunnen doen ja maar ina is in de tuin niet meer mijn eerste prioriteit. Dus ik ga het gewoon aankijken.

          PNG-afbeelding 7.png

          Royal gorilla
          Net hetzelfdz probleem, rotte tak. Oorzaak: Dor blad aan de binnenkant van de plant dat was gaan rotten.
          PNG-afbeelding 8.png

          Takje verwijderd (2de internode btw die je volgens sommige mensen kan verwijderen omdat er toch niks nuttig aan groeit)
          PNG-afbeelding 9.png

          voor de rest nergens rot. Ik heb nu een mooi zicht op de binnenkant en kan terug makkelijk wateren. Op zich niets ergs.
          PNG-afbeelding 10.png

          andere kant
          PNG-afbeelding 11.png

          nog ongeveer 3 weken
          PNG-afbeelding 13.png

          Bruce Banner III is verhuisd. Meer zon, meer ruimte. Laatste in bloei maar begint nu wel echt veel volume te nemen.

          PNG-afbeelding 14.png PNG-afbeelding 16.png PNG-afbeelding 15.png

          Blue dream
          met nog 6 weken te gaan kan ik alleen maar hopen dat de weergoden me wat gunstig gezind zijn. Dit is de meest imposante plant die ik ooit in het echt gezien heb. De vorm, de kleuren, de geur,.. Hier heb ik alleen maar van durven dromen. Of ik ze nu wel of niet volledig kan afbloeien ze heeft toch mijn hart verroverd.

          PNG-afbeelding 17.png PNG-afbeelding 18.png PNG-afbeelding 19.png PNG-afbeelding 20.png


          voor ongeldig, de andere kant van mijn droogruimte
          PNG-afbeelding 21.png
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

          Comment


          • Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            Nog een week afzien en dan heb ik een lange vakantie en een trimmer

          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Straks gaat overal de fik in. Behalve in die laatste foto. Al is dat hout wel vragen om een laaiend vuurtje. Die schoenen zijn meer waard als je planten in aanschaf. Maar als je die planten niet zelf zou aansteken maar ruilen kon je er echt heel veel schoenen voor krijgen. Naja, ik dwaal ontzettend af.
            Als het goed is is stamrot ook gewoon dezelfde grauwe -budrot- schimmel, botrytis cinerea en/of botrytis fuckelania. Thanks voor wederom een topupdate!

          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Wat een prachtige planten en foto's ❤️ gefeliciteerd hoor, great job!!

          Ik had gisteren mijn grote mond moeten houden over palmpje. Hevige regen deze morgend heeft ze nog dieper doen zakken. Bewijst wel hoe stevig ze is zonder ondersteuning

          PNG-afbeelding.png



          We zijn er bijna

          PNG-afbeelding 3.png


          gisteren vergeten.


          ina in haar geheel

          PNG-afbeelding 6.png

          royal gorilla groen
          PNG-afbeelding 4.png

          Blue dream nog niet paars
          PNG-afbeelding 5.png

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

          Comment


          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Palmpje doet gewoon de Limbo

          Wekelijkse update


          eots. Ze staat nog steeds. 67 dagen bloei. Alle toppen zijn geknipt en liggen te drogen. Binnenin mag de kleine fluff nog wa afrijpen voor bij het knipafval terecht te komen.
          PNG-afbeelding 7.png PNG-afbeelding 8.pngPNG-afbeelding.png PNG-afbeelding 2.png

          Bruce banner III
          maakt gigantische toppen aan alleen is ze niet echt gewend aan volledige dagen regen..

          PNG-afbeelding 3.png PNG-afbeelding 4.png

          gevolg..
          PNG-afbeelding 5.png

          PNG-afbeelding 6.pngPNG-afbeelding 9.png

          ina, bezig met haar laatste weken. Beter weer is in zicht dus we houden er goeie hoop in.
          PNG-afbeelding 10.png


          palmpje, als ze in de volle grond stond was ze nu compost.
          Dus toch maar wat stokjes.
          PNG-afbeelding 11.png PNG-afbeelding 12.png PNG-afbeelding 13.png PNG-afbeelding 14.png


          Blue dream. Lekker fluffy. Nog 5 weken te gaan ongeveer..

          PNG-afbeelding 15.png PNG-afbeelding 16.png PNG-afbeelding 17.png
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

          Comment


          • Vluggejapie
            Vluggejapie commented
            Editing a comment
            Dat gaat lekker z'n gangetje daar doctor. Ff duimen dat de regen zich wat koest houdt de komende weken. T wordt wel steeds kouder! Vanmorgen op mijn spartametje naar het werk de handschoentjes al aan.

            Spinner knipmachientje al binnen?

          • Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            Tegen het einde vande week is het terug 16 graden dus dat ziet er veel belovend uit. Trimmer mag ik deze week gaan ophalen.

          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Wat een toppen zeg!
            Je verwent ons met die prachtige foto's ❤️

          Die Gorilla is prachtig man.
          BB wat een gigantische toppen. Misschien moet je nog gaan opbinden als je lang wacht met oogsten. Anders scheurt dat kruis helemaal uit.
          Oh wacht, volgende foto...
          Sjemig, al die kleuren. Mijn planten blijven verrassend groen in vergelijking met de jouwe.
          Het zijn net een soort Mega ijs bolletjes. Op emmertjes. Doc's vormen.
          Ik heb wel een langere stok te leen voor het palmboompje, eentje die groter is als zij zelf. Nu snap ik wel waarom je zei dat je bang bent dat ze kan knakken als je er een stok bij plaatst.
          Ik kijk wel uit naar de komende weken hier.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


          • Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            Bb moet nog zo’n 3 weken. Die dikke toppen hebben mss iets te maken met dat ik wat heb liggen experimenteren met pk 13-14..
            Kleurtjes zijn leuk maar die RG is echt niet gezond hoor. Leuke soort maar voor buiten? Ik zeg nee als we een kutzomer hadden was die al lang weggerot.
            Een langere stok is altijd welkom! Die van mij zijn samen met mijn bruce banners verdwenen ergens half augustus

          Bb III heeft een nieuw net gekregen. Gelukkige had ik bet frame van vorige jaar nog liggen dat exact past over de bak. Ik zou haar het liefst nog 3 weken laten staan afhankelijk van het weer.

          PNG-afbeelding 18.png

          net ff gaan wandellen tot bij mvr hope. Doet het niet slecht. Mag nog wel een paar weken.

          PNG-afbeelding 19.png

          excuses voor de crappy kwaliteit
          PNG-afbeelding 20.png

          Royal gorilla gaat morgen gedeeltelijk om omwille van beginend toprot. Ik hoop haar te kunnen oogsten zoals enemy of the state. Gespreid over 3 weken.

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

          Comment

          Bezig...
          X